В НВК «Престиж» при МАУП працює логопедичний пункт.
Логопед — Лис Ольга Володимирівна
Освіта – НПУ ім.М.П.Драгоманова присвоєна кваліфікацію: Логопед. Педагог-дефектолог дошкільних закладів для дітей з порушенням мовлення.
Основні структурні компоненти професійної діяльності вчителя-логопеда
- Діагностична діяльність (вивчення анамнезу, історії розвитку, причин порушень у дитини, бесіда з батьками, спостереження за дитиною, обстеження мовлення).
- Складнання індивідуальних корекційно-компенсаторних планів роботи з кожною дитиною.
- Визначення доцільних форм взаємодії з дтитиною, видів корекційно-розвивальної роботи.
- Корекційна робота з виправлення порушень усного та писемного мовлення.
- Надання порад, консультацій батькам, педагогам, залучення родини до активної практичної співпраці.
- Співпраця із практичним психологом, вихователем щодо корегування педагогічного, корекційного процесу, пошуку шляхів його вдосконалення.
- Аналіз результативності роботи, визначення динаміки розвитку дитини, ведення документації та складання звітів.
- Участь у різних заходах методичної роботи, самоосвіта.
- Пропаганда логопедичних знань, взаємодія з громадськістю.
Зміст корекційно-розвиваючої роботи вчителя-логопеда
- виробляє і вправляє рухи артикуляційних органів;
- готовить артикуляційний уклад до постановки звуків;
- визначає послідовність постановки звуків від характеру мовленнєвих порушень;
- працює над розвитком правильного мовного дихання дітей;
- відбиває артикуляційний уклад певного звука, використовуючи відпрацьовані раніше рухи органів мовлення;
- ставить звук (різними прийомами та методами);
- закріплює поставлений звук у складах;
- автоматизує поставлені звуки у словах, фразах, реченнях, словосполученнях, зв’язній мові;
- проводить диференціацію звуків;
- відпрацьовує граматичні форми.
Найчастіше приймаються діти з такими логопедичними висновками:
— ФФНМ — Фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення — це порушення процесів формування вимовної системи рідної мови у дітей з різними мовними розладами унаслідок дефектів сприймання і вимови фонем.
— ЗНМ — Загальне недорозвинення мовлення – складне мовленневе порушення, при якому у дитини з нормальним слухом та інтелектом порушуються усі компоненти мови: лексика, фонетика, граматика.
— проста, складна дислалия — визначається як порушення звуковимови при нормальному слуху і збереженій іннервації мовного апарату.
Розклад логопедичних занять складається таким чином, щоб учитель-логопед міг займатися з дітьми тільки під час їх вільної діяльності не в збиток загальноосвітніх занять.